קוואסאקי אופנועים

קוואסאקי אופנועים נתנו לנו השראה לכתוב את המאמר הבא שנכתב על ידי גרג ווילאמס ועליו תוכלו לקרוא בקישור הבא https://www.motorcycleclassics.com/classic-japanese-motorcycles/kawasaki-kz900-zmwz12sozbea .

בשנת 1976 ,קוואסאקי אופנועים הייתה קרובה מאד לשים את ידיה על המתמודד הגדול הבא שלה ,KZ1000 .
עד אז היא הייתה יצרנית של KZ900 .בסוף שנות ה-60 התחילו קוואסקי את הפרויקט הבא של בעיר ניו יורק ,את הונדה CB750 .
החל משנת 1967 ועד עבודתו ב -1968 היה קוואסאקי מעצב “ספינת-על, מכונה שתחליף את הווינדנט HRD האגדי של פעם”.
כך לפחות תיאר איוון ג ‘ואגאר, שכתב בגיליון אוקטובר 1972 של Cycle World את קוד לא ידוע בשם ניו יורק סטייק הפרויקט.

המחקר של קוואסאקי אופנועים הראה כי השוק היה רעב לאופנוע אמין, בעל קיבולת גדולה,
בעל ביצועים גבוהים, שכאשר נשאל, יכול להיות גם מכונת תיור סבירה.
מהנדסי קוואסאקי אופנועים היו בעיצומם, עם מכונה לעגנית, המצוידת במנוע של 4 ליטר של 750 ליטר, כאשר הונדה פרצה את הבועה עם CB750.
העבודה נעצרה על הפרויקט, אבל קוואסאקי הרים אותו שוב ב -1970 החליט להמשיך בתוכנית המקורית שלו
, אשר כתב ואגאר, אופניים גדולים עם “טיפול טוב ובלמים”.
זה היה להיות מהיר ונוח ” יחד עם רעש נמוך פליטת כקריטריונים העיצוב.
“על פי ואגאר, מהנדסי קוואסאקי אופנועים היו עדיין מכוונים ליעד הייצור לשנת  1972.

למרות שפרוטוקו של קוואסאקי היה ברובו פיתוח של 2 פעימות שבץ, טכנולוגיה של 4 פעימות לא היתה חדשה לחברה.
קוואסאקי אופנועים ייצרה את מנוע האופנועים ה -4 של שבץ הראשון, מנוע גליל יחיד של 148cc, ב -1953.
עשר שנים מאוחר יותר, ב -1963, קאוואסקי ספגה את מגורו וורקס,
יצרנית האופנועים הוותיקה ביותר ביפן ויצרה מספר מנועים של 4 פעימות,
והפכה לקאווסקי מוטור . בן לנמורה, מהנדס קוואסקי מורשת עם הרכישה של Meguro,
היה אחראי על פיתוח מנוע. דיווחים בעיתונות עכשוויים מצביעים על כך שהוא קיבל
הוראה פשוטה לבנות מנוע “זה עובד”, תהיה יכולת המנוע.

מבוא של הונדה של CB750 סייע להדגיש את העובדה החדשה של מנוע 4 צילינדרים של קוואסאקי יצטרך להיות גדול מ 750cc.
במקרה זה, הוא היה 903cc. בדיקות צפון אמריקה החלו בפברואר 1972,
ועד אמצע השנה קוואסקי סוף סוף  הציג את הדגם הבא שלו Z1 900
. Z1 הפך מכונת מודל שנת 1973, זה היה הדגם הגדול והחזק ביותר 4 צילינדרים 4-שבץ אופנוע יפני שנבנה אי פעם .
בראשו היו תאי בעירה רדודים, חצי כדוריים, והבוכנות העליונות נתנו יחס דחיסה סביר של 8.5: 1.
עם סגסוגת פליטה מושבים שסתום, המנוע יכול לרוץ על בנזין נטול עופרת.

הארכובה של Z1 נלחץ יחד והופעל על מסבים הרים, בעוד מוטות חיבור בשימוש מסבים מחטים בכלוב.
דלק ואוויר מעורבים של ארבעה 28mm Mikuni carburetors.
מנוע אשר מייצר כוח סוס 82 טען ב 8,500 סל”ד, כונן הילוך הראשי ותיבת חמישה הילוכים 5 .
מלפנים היה גלגל של 19 אינץ ‘עם בלם דיסק בגודל 11.5 אינץ’, בעוד
שגלגל עם 18 אינץ ‘עם בלם תוף גדול בגודל 7.9 אינץ’ היה בחלקו האחורי.

לא היו אופנים רבים על הכביש עם סגנון ייחודי של Z1, עם פגוש הקדמי יעיל שלה טנק גז דק ואוכף.
הצבע היה קנדי ​​בראון ייחודי וכתום או ירוק קנדי ​​צהוב.
הרמת הכיסא חשפה את הסוללה, ערכת כלי הניקוי וניקוי הנייר.
מתחת לכיסוי הצד השמאלי הניח קוואסאקי טנק שמן קטן כדי לסלק את חומר
הסיכה לשרשרת הגבייה האדירה של 0.75 אינץ ‘(ללא קישור ראשי),
גדולה יותר ממה שהארלי דייווידסון התאים ל- Electra Glide.

“ההיגוי היה יציב מאוד ומכוון, והבלם הקדמי פעל באופן מושלם במשך כל הפגישה”,
אמרו בודקים במאמר “סופרביק 1973”, שהופיע בגיליון דצמבר 1972 של סייקל.
במסעדת אורנג ‘קאונטי אינטרנשיונל בקליפורניה, הרוכבים ג’ס תומאס,
דייל בולר וקוק נילסון הצמידו את ה- Z1 נגד הספורטאי של הארלי דייווידסון,
טריומף טריידנט 750, הונדה CB750, קוואסקי 750 מאך IV, דוקאטי 750 ונורטון קומנדו 750.
“אתה יכול נשען על כביש ה- 1 לפני שהיתדות והעמדות יתחילו לגרור, “אמר סייקל.
“עם הזעזועים האחוריים טובים כפי שהיתה Z1  המהירה ביותר עם זמן של 44.5 שניות.

קוואסקי רק כללה אותו בשורה שלהם במשך שנתיים נוספות כמו Z1A 1974 ו Z1B 1975.
הנוסחה, אם כי, היתה נכונה מן הגט-גו. לא היו שינויים רבים לאורך שלוש שנים,
אבל קוואסקי תיקן כמה בעיות כי ראה את מעידת האופניים בעת ביצוע המעבר מסרק.
זה לא היה רק ​​זה שגרם צרות, אלא גם את מנגנון ההצתה האוטומטית מראש,
אשר האט את הניצוץ יותר מדי, מה שהפך את התגובה של של z1 לאיטית.

בשנת 1975 Z1B קיבלו שדרוגים אחוריים משודרגים ומזלגות עם קפיצה נוספת וקצת רכה.
המנוע כבר לא היה כולו – שחור, ומכל שמן הרשת נמחק.
הצבע שונה לקנדי ​​סופר כחול או קנדי ​​סופר אדום. ב1976, Z1 הפך את KZ900A4, ארבעה המציין את השנה הרביעית של 903cc הייצור.
בעיקרון אותה מכונה כמו Z1, השינוי הבולט ביותר של KZ900 היה הבנק של carburetors.
אלה צומצמו בגודל מ 28mm ל 26mm, ו היו שונים בעיצוב מן המכשירים המוקדמים.
למיקוניס החדש של 26 מ”מ לא היו שום מתאמים מסונכרנים.
אלה היו מוסתרים מתחת למכסה העליון, מסגרת ה- KZ נעשתה עם צינורות עבים יותר,
ומכל הדלק הציג עכשיו כובע נעילה. על הלוחות הצדדיים הוצא הסקריפט האגדי “גליל כפול”,
והקטע של הזנב עוצב מחדש כדי להתאים את האורות האחוריים בצורת ריבוע.
עבור KZ, יהלום חום ויהלום ירוק כהה .

ג ‘ים דמות בולטת בסיפור זה כמו בונה של 1976 שלנו קוואסקי KZ900,
אשר הוזמן על ידי העיתונאי אופנוע קליפורניה מבוסס ארתור קולדוולס.
וחובב אופנועים נלהב, ארתור יושב כמנהל קרן האופנועים Lehmann, מוזיאון אופנועים פעיל בקליפורניה,
אשר ציין את האספן דניאל כמנהל הראשי.
כשהיה בן 19 וכאשר גר באנגליה, ארתור היה הבעלים של Green Dark Green (או בקבוק ירוק, כפי שהוא מתאר את הצבע) 1976 Z900.
באירופה, KZ היה ידוע פשוט כמו Z.
“קניתי את ה- Z900 שלי ב- 1976 ב- 1977 או ב- 1978,
ומסיבה כלשהי נפטרתי ממנה,” נזכר ארתור. “זה משהו שאני תמיד רוצה לחזור אליו” .
בשנת 2006, הוא התחיל לחקור את KZ900, והוא היה מהרהר לקנות אחד בשימוש ולשחזר אותו.

“לא היה לי זמן או מיומנות, “הוא אומר. כאשר הוא גילה את האתר של Redline, הוא יצר קשר עם ג ‘ים כדי לדון בבנייה .
ארתור התכוון לקנות ק.ז.ס. ולשלוח אותו לרדליין, אבל ג’ים אמר שיש לו כל מה שצריך כדי לבנות את הקאוואסקי שלו,
כולל מנוע, מסגרת וכל כלי עזר. בניית Kawasaki KZ900 טובה יותר כיום .
ארתור מציין כי למרות התג על הכריכה בצד קורא KZ900,
הוראותיו לג ‘ים היו ספציפיים: זה היה חייב להיות אופנוע Euro-Spec Z900.
ההבדל הבולט ביותר בין השניים הוא דיסק כפול, הבלם ודיסק ההתקנה.

Z900s האוסטרלית והאירופית הותקנו בדיסקים כפולים, ואילו דגם KZ של ארה”ב היה בעל יחידה אחת .
ג ‘ים השתמש בשילוב של חדש-הישן-מלאי החלקים של  קוואסקי,
חלקים חדשים וחלקים משוחזרים בשימוש אשר ישמשו את KZ900 יחד.
הוא פתח את הפרויקט על ידי פירוק המנוע. כאשר הרכיב את הקצה התחתון,
הוא השתמש בברגים בעלי חוזק גבוה כדי להחזיק את הארכובה במקום,
כאשר בעלי המניות נוטים לצלם.

כמו כן, מותקן התחתון השני ואת החמישי על מנת להגדיר האופנוע כדי להחליף
את ההילוכים מהר כמו כן התקין ג’ים בולמי זעזועים אחוריים,
שלדבריו יש גימור הרבה יותר נחמד מהמלאי, וגם הם קצת יותר נוקשים.
צינורות המזלג של השכבות תואמו עם רגלי מזלג מלוטשות,
והעצים המשולשים הוכנסו למסגרת עם מסבי רולר מחודדים.
חישוקים משומשים מ KZ900 היו chromed ו laced עם חישורים נירוסטה חרוזים- blasted רכזות,
ולאחר מכן מצויד עם צמיגים Bridgestone BT45V. ארתור אומר שהצבע נאמן למקור,
רק טוב יותר. “הצבע על לוחות הצד של האופניים הישנים מעולם לא תאם יותר .

קוואסאקי אופנועים